czwartek, 22 kwietnia 2010

Zmiany w komunikacji miejskiej Sydney

Z dniem 18.04.2010 roku w Sydney i okolicy wprowadzone zostały nowe opłaty za komunikację miejską tzw. MyZone.

Jakie zmiany zostały wprowadzone w MyZone?

- bilet tzw. TravelTen (na 10 przejazdów autobusowych) wykorzystać można również w przypadku autobusów prywatnych (z wyłączeniem autobusów Newcastle),

- zamiast wspominanych przeze mnie w poście z czerwca 2009 np. redpassów, a dokładniej Red Travelpass Weekly itp. został wprowadzony podział na trzy sfery, nazwane MyMulti 1, 2 i 3, które działają na podobnej zasadzie jak poprzednie, ale obejmą większy obszar (patrz mapka poniżej).

MyMulti 1 zastąpił następujące pass-y: 2 zone, Blue, Red, Orange, Pittwater (patrz mapka załączona w poście z czerwca 2009), czyli MyMulti 1 jest ważny na wszystkie autobusy, wszystkie państwowe promy i pociągi w strefie najbliższej centrum.

MyMulti 2 zastąpił: Green, Yellow oraz Pink, obowiązuje zatem na wszystkich autobusach, wszystkich państwowych promach oraz pociągach w strefie nieco rozszerzonej tj. od Hornsby na północy do Engadine na południu oraz od Seven Hills na zachodzie do Bondi Junction na wschodzie.

MyMulti 3 zastąpił Purple i jest to bilet pozwalający nam poruszać się komunikacją miejską bez ograniczeń po całym wyznaczonym obszarze.

MyMulti 1, 2 lub 3 można kupić w zależności od zapotrzebowania na tydzień, miesiąc, trzy miesiące lub rok.

Maksymalną cenę jaką trzeba będzie zapłacić za nieograniczony tygodniowy dostęp do komunikacji miejskiej to $57,00 (czyli MyMulti 3)

MyMulti są również honorowane przez prywatne autobusy, oczywiście te, które podpisały umowę, odsyłam do http://www.myzone.nsw.gov.au/files/MyMulti_Customer_Guide.pdf strona 32. W tych autobusach nie kasujemy biletu MyMulti, tak jak w autobusach publicznych, wystarczy go jedynie okazać kierowcy.

Co my zyskamy na takiej zmianie? Podobno większość biletów jest tańsza, o czym możecie przekonać się sami (ponownie odsyłam do): http://www.myzone.nsw.gov.au/files/MyMulti_Customer_Guide.pdf porównując tabelki z cenami jakie obowiązywały i jakie weszły w życie z dniem 18.04.2010. Czy jest tak naprawdę? Oczywiście nie. Cena większości biletów krótkoterminowych jest niższa, ale długoterminowe niekoniecznie.

Czasami z Przemkiem kupowaliśmy bilet jednodniowy na wszystkie środki transportu tzw. Daytripper, obecnie nazywany MyMulti Day Pass, jest to po prostu odpowiednik jednodniowego MyMulti3, ten bilet niestety podrożał.
Komunikacja miejska w Sydney

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz