środa, 24 czerwca 2009

Koala Park Sanctuary

Koala Park miejsce, do którego warto się wybrać. Położony jest około 25 km na północ od Sydney przy Castle Hill Road. Obszar ten nie należy do zbyt dużych i na pewno nie spotkacie tutaj tak wielu zwierząt jak w Taronga Zoo. Jednak gorąco polecam ten punkt wszystkim, którzy pragną spędzić miło czas razem ze zwierzętami.



Wraz z mężem udaliśmy się do Koala Parku w maju, park nie leży bezpośrednio przy linii kolejowej, dlatego można do niego dojechać autobusem lub po prostu, tak jak my, przespacerować się kawałek. Dotarcie ze stacji Beecroft do celu zajęło nam około 25 minut. Na miejscu byliśmy przed 11.00. Ponieważ wcześniej sprawdziliśmy na stronie domowej o jakich godzinach będzie można przebywać z poszczególnymi zwierzętami , co i Wam proponuję uczynić, od razu udaliśmy się na poszukiwanie koali. Byłam wielce zaskoczona, gdy podchodzono do „pluszaków” nie zważając na innych stojących w kolejce. Dopiero po kilku minutach pani sprawująca pieczę nad koalami poinformowała nas, że godziny dla osób indywidualnych są wyznaczone, a na razie czas poświęcany jest dla grup. Nie zrażajcie się więc tak jak ja :) Proponuję uzbroić się w cierpliwość, a przekonacie się, że warto.


Po wytarmoszeniu koali spokojnym krokiem udaliśmy się na zwiedzanie parku. W zaułku nieuczęszczanym przez turystów natrafiliśmy na kangura poza ogrodzeniem. Niezmiernie chciałam pogłaskać torbacza, jednak nie byłam pewna jak się zachowa. Szybko okazało się, że zwierzę jest bardzo przyjazne i wręcz czerpie przyjemność ze szmerania go po główce. Dopiero później „odkryliśmy”, iż w Koala Parku wytyczony jest obszar dla turystów, na którym znajdują się kangury i można dowoli się z nimi bawić (samce zostały odseparowane). Tego dnia miałam okazję przekonać się jeszcze jaki w dotyku jest wombat, niestety nie dotrwałam do sesji z pingwinami, przyznam, że bardzo tego żałuję i w związku z tym będę musiała tam jeszcze wrócić.
W Koala Parku wydzielone są miejsca, gdzie spokojnie można odpocząć i posilić się przy stoliku, a po nabraniu sił znowu ruszyć w drogę.

Wszystkim, którzy pewnego dnia postanowią wybrać się w to bajkowe miejsce polecam zabrać ze sobą krakersy. Możecie ktoś zapyta Was, czy je macie, mi niestety nie dane było się podzielić, ponieważ nie spodziewałam się takiej sytuacji ;)

Koala Park Sanctuary; 84 Castle Hill Road; West Pennant HillsNSW Australia 2125
http://www.koalapark.com/myweb2/default.htm


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz